zamířené na děti. Z televizních programů tak zmizí propagace slaných, přeslazených a tučných jídel, uvedl dnes regulátor mediálního trhu Ofcom. Opatření je součástí snah britské vlády omezit dětskou obezitu. Ofcom zahájil diskusi a konzultace na téma děti, nezdravá strava a reklama letos v březnu. Dnes regulátor uvedl, že je zodpovědný za to, aby taková reklama na děti do 16 let věku neútočila. Opatření se proto bude vztahovat na jakýkoli program v jakoukoli denní i noční dobu a na všech televizních kanálech. Spotřebitelské a zdravotní organizace přitom prosazovaly, aby se reklama na nevhodnou stravu plně zakázala jen před 21 hodinou.
Podle zdravotních průzkumů je v Anglii obézních 16 procent chlapců ve věku od dvou do deseti let. U dívek je to ve stejném věkovém rozpětí deset procent.
Ofcom odhaduje, že příjmy za reklamu klesnou ročně o desítky milionů liber. Televizní kanály zaměřené na děti přijdou až o 15 procent celkových reklamních příjmů. Komerční televizní společnosti včetně ITV, Channel 4 a Five přijdou až o 0,7 procenta příjmu z reklamy, odhaduje regulátor.
Omezení se bude vztahovat na všechny vysílací společnosti, které dostaly licenci k vysílání od Ofcomu a které v Británii sídlí. Opatření začne platit během ledna příštího roku a kampaně, které již běží, se budou moci vysílat ještě do června.
Z předběžných konzultací Ofcomu vyplynul návrh chránit děti do devíti let. Regulátor ale nakonec rozhodl, že jako věkovou hranici určí 16 let, napsala agentura Reuters.