receptyliteraturapotravinydiskuzezpět na úvodkde se najístkde nakoupitvegetarian.cz
vegetarian.cz
zpět na tisk


P&G šetří s pravdou...

Procter & Gamble je společnost, kterou v roce 1837 založili William Procter a James Gamble v americkém státu Ohio. Má pobočky v téměř 80-i zemích světa. V roce 2003 realizovala prodeje převyšující 43 miliard dolarů s čistými výnosy přesahující 5 miliard dolarů. Procter & Gamble je jedním z největších výrobců spotřebního zboží. Zároveň je ale označována za "světovou nejhorší" korporaci kvůli pokračujícímu otravování a zabíjení zvířat při vývoji nových kosmetických a toaletních potřeb. Předpokládaný počet zvířat, která ročně umřou kvůli P&G, je 50 000.

V červnu roku 1999 vydala společnost P&G prohlášení, že chce "ukončit pokusy na zvířatech při testování kosmetických a toaletních výrobků, výrobků pro domácnost a papírových výrobků, s výjimkou těch, kde to vyžaduje zákon." A následovala další prohlášení… Např. že společnost P&G testuje "jen" nové chemické kombinace a ingredience, které předtím nebyly testovány na zvířatech, nebo že vydává obrovské částky za vývoj alternativních metod bez použití zvířat.

Společnost P&G ale jen velmi šetří s pravdou... Tajně natočené video ukazuje jak je v testech pro P&G zabito 48 opic. Testovány jsou přitom uvolňovače nosu, které jsou již užívány lidmi. P&G utratí během 7 dní více peněz za reklamu než za vývoj humánních testových metod za 11 let. P&G tvrdí, že není možné zcela ukončit pokusy na zvířatech při testování kosmetických výrobků, spotřebního zboží apod. Přesto ale existuje více než 500 společností na celém světě, které produkují výrobky, které jsou bezpečné pro konzumenty, ačkoliv již dlouho nebo dokonce nikdy nebyly otestovány na zvířatech...

Fyziologické rozdíly mezi druhy způsobují, že experimenty na zvířatech mohou být nebezpečně zavádějící. Tak dochází k tragickým omylům u humánních léčiv (jako např. Eraldin, Suprofen, Opren, Thalidomide, Troglitazone), která ač úspěšně prošla pokusy na zvířatech, způsobila u člověka neočekávané komplikace, nezřídka končící ochrnutím či dokonce smrtí lidských pacientů. Pokusy na zvířatech ale selhaly i u vlastních výrobků společnosti P&G. Např. výrobek New Skin Discovery (od firmy Oil of Ulay, nyní Olay) nebo Active Response Cream (firma Max Factor) způsobovaly vysokou oční a kožní dráždivost.

P&G bohužel stále upřednostňuje profit nad etikou. Jediná řeč, které rozumí je tento znak: "$". Proto vyvíjí stále nové nebo vylepšené ingredience do svých výrobků, které nechává testovat na zvířatech. Potřebujeme ale opravdu nové varianty pracích prášků a kosmetiky, které jsou neustále "Nově vylepšené"?

Pokud kupujete výrobky P&G, aktivně podporujete pokusy na zvířatech.


Svoboda zvířat

... je králík pokusný, však taky duši má ...



PR článek