receptyliteraturapotravinydiskuzezpět na úvodkde se najístkde nakoupitpovídka
povídka na vegetarian.cz
zpět na další příspěvky


Diskuse: proč jsem se Stal(a) - NEstal(a) vegetariánem(kou)

Ahoj Terko,

asi ti neodpovím na plnohodnotnou sportovní stravu, protože na to nejsem odborník. Já sportuji a jím normálně vegetariánsky, tzn. luštěniny, obiloviny, ovoce, zelenina, mléčný výrobky, tofu apod...

Chtěl bych ti ale něco napsat k tomu, jak píšeš, že má pořád někdo nějaký připomínky k tvé stravě. Já jsem to taky ze začátku těžko nesl a děsně mě štvalo, jak se do mě pořád někdo naváží. Po více jak 10 letech jsem na to již přišel a věřím, pokud to budeš aplikovat, nikdo si nedovolí ti nic říkat.

Zde jsou mé body:

1) je ti 25 let, předpokládám, že máš občanku a jsi svéprávná :-) A NIKDO ti nemá co říkat, co máš a nebo nemáš jíst.

2) Pokud ti nejde vyloženě o to, že přímo ty chceš někomu o vegetariánství něco říct, nesmíš připustit diskuzi o vegetariánství, protože o to lidem, kterým je jedno co jíš, jen se chtějí utvrdit v tom, že jíst maso je v pořádku, vůbec nejde. Jen chtějí být zajímavý. Pokud na tebe budou tlačit, je několik možností:

body a) a b) jsou vcelku jednoduché, ale musíš je užívat často, protože pořád se setkáváš s novými lidmi. bod c) je obtížný, ale jakmile to jednou překonáš, máš pokoj

a) pokud jsou to lidé, se kterými se setkáš poprvé, nejsou to tvoji příbuzní a skutečně jim jde o to stát se zajímavými a vykládat ti o tom, jak jejich známý jim říkal, že musel skončit s vegetariánstvím, protože měl zdravotní problémy apod. těm je nejlepší ve vší slušnosti říct, že se taky nestaráš o jejich talíř a totéž očekáváš od nich. Jestliže to je soudný člověk, tak pochopí, jestliže ne, můžeš přitvrdit a poslat jej do háje, apelovat na svůj věk, vzdělání apod.